هر چه دل تنگت می خواهد بگو
به نام آن که جان را فکرت آموخت چراغ دل به نور جان برافروخت.

تخم مرغ بدلیل دارا بودن 210 میلی گرم کلسترول در دهه های گذشته جایگاه مناسبی در سبد غذایی مردم نداشته است چون تصور می شد که با خوردن آن کلسترول خون افزایش یافته و در نتیجه بیماری های قلبی-عروقی و خطر حمله ی قلبی را افزایش می دهد.

این مقاله برگرفته از  کتاب تخم مرغ ،معجزه ای در سفره توسط دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و با همکاری ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ به چاپ رسیده و شما را با باورهای غلطی که در جامعه درباره مصرف تخم مرغ رواج پیدا کرده است آشنا میکند .
امروزه مطالعات متعددی توسط محققین در مراکز معتبر و در طول سالهای متمادی بر روی افراد زیادی در کشورهای مختلف صورت گرفته و ثابت کرده اند:



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 26 مهر 1392برچسب:باورهای غلط در مورد تخم مرغ,فواید تخم مرغ , توسط اصغر رضازاده وایقان

 

 

 

سرطان به عنوان يکي از بيماري هاي دوران مدرن، با وجود کنترل بيماري هاي عفوني در تمام کشورها در حال افزايش است. اين بيماري در کنار بيماري هاي قلبي هم اکنون به يکي از تهديدهاي جدي سلامت زنان کشور تبديل شده است.

سکته هاي مغزي، بيماري هاي انسدادي مزمن ريه، بيماري آلزايمر، ديابت، ذات الريه و آنفلوآنزا بيماري هاي ديگري است که در کمين سلامت بانوان است. از آن جا که سرطان سينه جزو سرطان هايي است که قابل پيشگيري است، اطلاع رساني و آگاهي دادن مردم در اين خصوص بي گمان بسيار کارساز خواهد بود.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 26 مهر 1392برچسب:"سرطان پستان"عوامل موثر در بروز سرطان سينه,, توسط اصغر رضازاده وایقان