هر چه دل تنگت می خواهد بگو
به نام آن که جان را فکرت آموخت چراغ دل به نور جان برافروخت.
راه برای انجام سخت ترین کار دنیا
رابطه عاطفی را چگونه به خوبی تمام کنیم؟





اکثر ما روش درست قطع رابطه را بلد نیستیم: به همین خاطر نه فقط نمی تونیم ناراحتی قطع رابطه رو به حداقل برسانیم، بلکه با رفتارهای اشتباه، اوضاع را بر فرد مقابل سخت می کنیم و خودمان هم وارد وضعیتی می شویم که نمی توانیم رفتارهایمان را نقد کنیم.






مجله موفقیت: در حال حاضر، در جامعه بین افراد روابطی وجود دارد که به قول دکتر شریعتی با جرقه ای آغاز و اکنون به صاعقه تبدیل شده است. طرفین به این نتیجه رسیده اند که اصلا با هم وجه مشترکی ندارند و مدت هاست روزمرگی را تجربه می کنند. اکنون مانده اند چگونه این رابطه بی ارزش را تمام کنند.

این راهکارها شما را در راستای خاتمه دان به این نوع روابط کمک خواهد کرد

قطع رابطه عاطفی واقعا سخت است چون شامل دادن یا گرفتن خبر بدی است که عمیق ترین نقطه ضعف آدم ها به حساب می آید: ترس از اینکه دیگران نمی توانند دوستمان داشته باشند.

متاسفانه اکثر ما روش درست قطع رابطه را بلد نیستیم: به همین خاطر نه فقط نمی تونیم ناراحتی قطع رابطه رو به حداقل برسانیم، بلکه با رفتارهای اشتباه، اوضاع را بر فرد مقابل سخت می کنیم و خودمان هم وارد وضعیتی می شویم که نمی توانیم رفتارهایمان را نقد کنیم.

برخورد عاقلانه و اخلاقی با کسی که زمانی نگرانمان بوده و دوستمان داشته است، شجاعت می خواهد اما شجاعت همه ماجرا نیست، ما باید بتونیم برای خودمان احترام قائل باشیم و کاری کنیم که دو طرف بعد از این شکست، بتوانند دوباره به زندگی برگردند.

 

البته نمی شود برای قطع رابطه دستورالعملی ساده و کم هزینه توصیه کرد اما مجله «روانشناسی امروز» »Psychology Today» منتشر شده در کانادا، هفته گذشته، نکته هایی را پیشنهاد داده است تا به کمک آنها درد و رنج اجتناب ناپذیر قطع رابطه به حداقل برسد و هر دو طرف به لحاظ احساسی صدمه مادام العمر نبینند.

البته فراموش نکنید تلخ تر از همه تلخی های یک رابطه، تن دادن به تداوم رابطه نه به خاطر عشق که به خاطر نگرانی، ترس و دلسوزی است.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 28 شهريور 1392برچسب:رابطه عاطفی را چگونه به خوبی تمام کنیم؟(روانشناسی)روابط عاشقانه, توسط اصغر رضازاده وایقان
سه چيز- يك زن را مانند ملكه ميسازد ١-وقتي كه پول در دستهاش باشه ٢-وقتي كه لباس سفيد عروسي ميپوشه براي داماد٣-وقتي كه اولين بچش به دنيا مياد و براي اولين بار مادر ميشه. سه چيز-زن را به گريه مياندازد: ١-حرفي كه جريحه دارش كند ٢-از دست دادن كسي كه دوستش داره٣-مرور كردن خاطره هايي كه خوشحال كننده بوده براش و حالا از دستش داده سه چيز-كه زن به آن احتياج دارد: ١-آغوشي كه از قلب و با محبت باشه ٢-حرفي زيبا كه انگيزه هاش را بالا ببره٣-وقتي داشته باشه براي استراحت و تجديد قوا سه چيز -زن را ميكشد: ١-زني بر او ارجحيت داشته باشد ٢-داغون شدن آيند ه اش٣-رفتن پدر و مادر و پسرش سه چيز-زن به آن افتخار ميكند: ١-زيباييش ٢-اصل و نسبش٣-كارنامه و مقام اجتماعيش سه -حالتِ زن كه اخطار به ديگران به حساب ميآيد و ديگران را مترساند و تعجب ميكنند: ١-سكوتش ٢-جرأت آنيَش٣-سرد شدنش در يك آن یک چيز-راز زن را فاش ميكند: نوع نگاه كردنش سه چيز-زن را وادار ميكند كه از زندگي شخصي برود بدون برگشت: ١-خيانت ٢-نا اميد و ضربه به او زدن٣-عدم وجود امنيت وسخن اخر اینکه: زن (قوت تحملي)را دارد كه مرد را شگفت زده ميكند! سختيها را تحمل ميكند... و غم و اندوهي را تحمل ميكند كه با خود خوشبختي و عشق به همراه دارد... ميخندد وقتي كه ميخواهد جيخ و فرياد بزند! ترانه ميخواند وقتي ميخواهد گريه كند! گريه ميكند وقتي كه خوشحال است! و ميخندد وقتي كه ميترسد! عشقش بدون شرط است! ولي......يك رفتار بد دارد؛و آن اين است كه او ارزش خود را در نزد ديگران نميداند! اين متن را براي هر زن با ارزشي كه ميشناسي بفرست
 

بدن انسان روش‌های جالب و جذابی را برای فرستادن علائم هشدار دهنده دارد كه این علائم در واقع اسراری را از درون بدن فاش می‌سازند. به عنوان مثال آیا می‌دانید كه خندیدن پس از خوردن هر وعده غذایی چه تاثیری روی بدن دارد؟ یا اینكه آیا می‌دانید سفید شدن زود هنگام موها نشانه چه فرآیندی در بدنتان است.

بدن انسان در تمام طول عمر به شیوه‌ای هوشمندانه و منحصر به فرد علائم و نشانه‌های زیركانه و هشدار دهنده را بروز می‌دهد اما اكثر افراد به دلیل ناآگاهی از این روابط و علائم، پیغام‌های حیاتی بدن را نادیده می‌گیرند كه حاصل آن به خطر افتادن سلامتی است. روزنامه "دیلی میرور"، در گزارشی به چند راهكار جالب و شگفت‌انگیز به عنوان اسرار زندگی اشاره كرده كه بی‌تردید در زندگی روزمره، قابل استفاده و مفید خواهند بود:



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:علایم بیماری, توسط اصغر رضازاده وایقان